Go Bus lihvis eskortsõidu oskusi

Ajal, mil terve vabariik tähistas naistepäeva, lihvis Go Bus VIP-ide sõidutamise oskusi. Toimus Politsei- ja Piirivalveameti korraldatud eskortsõidu koolitus, mille eesmärk on harjutada eri osapoolte koostööd riigi kõrgete väliskülaliste eskortimisel ja nende turvalisuse tagamisel.

Koolitusel osalesid Politsei- ja Piirivalveamet, isikukaitse büroo, valvebüroo, liiklusjärelevalvekeskuse ametnikud, abipolitseinikud, Sõjaväepolitsei ja Go Bus. 

PPA valvebüroo välijuhi Tõnu Janteri sõnul on eskorte erinevaid. „Antud juhul harjutame VIP-ide eskortimist. Tuletame meelde kuidas sõita ning mida jälgida, et tagada väliskülaliste ohutus ja võimalikult vähe häirida tavainimeste elu.“

Koolituse esimesel päeval ehk teooria osas räägiti eskordi ettevalmistamisest ja põhimõtetest, selle läbi viimisest ning turvalisuse tagamisest. Samuti kolonni varitsusrünnaku elementidest ja taolise rünnaku ennetamisest. Teisel päeval viidi saadud teadmised praktikasse, harjutades kolonni ette valmistamist ning kolonnisõitu etteantud trassil.

Kõige olulisem märksõna kolonnisõidu puhul on ohutus, ütles Tõnu Janter. „Harjutame sujuvat sõitu, et külalise plaan oleks täidetud ja tavaliiklejate ohutus tagatud. Programm peab olema koostatud selliselt, et marsruut oleks rahulikult läbitav,“ rääkis välijuht. „Õnnetuste vältimiseks tuleb tavaliiklejatele kolonni saabumisest korralikult märku anda, et inimesed näeksid ning oskaksid arvestada. Autodega liiklejail on seevastu oluline oma tegevusega näidata, et nad on kolonni märganud, jäädes paremale poole tee äärde seisma.“

Suureks ohu allikaks on kõrvaklapid. „Kahjuks kannavad tänapäeval paljud noored tänaval liigeldes kõrvaklappe ja ei pane seetõttu ümberringi toimuvat tähele. Millegipärast on nii, et kui pole kuulmist, siis aheneb ka nägemisväli ning selle tulemusel astutakse kolonnile lihtsalt ette,“ selgitas Janter. „Otsa inimesele ei sõideta, selleks ei tohi kiirused olla suured, kuid kutsume liiklejaid üles ümbritsevat märkama.“

Praktikapäev algas kõigi asjaosaliste instrueerimisega. Tuletati meelde põhitõed, lepiti kokku märguanded ning jagati kätte legendid. Kolonn kogunes ja parajat pikivahet hoides suunduti linna ühissõidule. Tundus, nagu tegu polekski õppusega, vaid juba pikalt kokku harjutatud tegevusega. Tänavaid suleti vaid viivuks, sujuvalt läbiti nii vastassuunavööndeid kui punase fooritulega ristmikke. Vastavalt vajadusele anti kaasliiklejatele kolonni lähenemisest märku helisignaali ning vilkuritega. Aeg-ajalt sõitsid paremale poole välja julgestavad autod, et tagada kolonni ühtsus ja turvalisus.

„Üldjuhul ongi tänapäeval eskortsõidule iseloomulik see, et tänavad suletakse lühiajaliselt ning hoitakse 5-6 kolonnis sõitvat autot koos, et tavaliiklust võimalikult vähe häirida. Suuremad tänavate sulgemised toimuvad siis, kui tulevad maailma tippu kuuluvad isikud,“ kommenteeris tegevust politsei esindaja. 

Go Bus on pikaajalise eskortsõidu kogemusega. Sinised bussid on teenindanud nii kroonitud päid, presidente kui paavsti. Vastava õppe on läbinud pea kõik Go Busi bussijuhid. Antud kursusel osales kolm Go Busi bussijuhti, neist ühel, Tõnu Pajul on ette näidata eskortsõidu kogemus Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise ajast. „Kolonnis on oluline on hoida parajat pikivahet ning sõita sujuvalt,“ annab edasi oma kogemuse Tõnu Paju. „Suuremaid intsidente pole õnneks ette tulnud. On siiski esinenud olukord, kus inimene astus kolonni ette. Inimest valdab siis justkui šokiseisund. Sellistel puhkudel tuleb jääda ise rahulikuks ning inimesest mööda sõita. Kiirus valitakse just selline, et jõuaks reageerida.“

Jätsime kolonniga hüvasti Vabariigi Presidendi Kantselei ees. Sõidukid lülitasid sisse alarmtuled ning sahisesid rahulikult üksteise järel Kadrioru nõlvast alla kesklinna suunas ühisharjutust jätkama. 

16

15

19

 

13. märts 201913. märts 2019

Vaata videoid

Facebook