Go Bus: praegu on veel vara rongide mõjust rääkida

Go Busi juhataja Enn Randmaa sõnul on uute rongide mõjust veel vara rääkida, kuid nende firma ei plaani esialgu liinivõrku kärpida.

«Rongiliiklust on olnud kogu aeg doteeritud, selles pole midagi uut. Kuidas uute rongide tulek bussisektorit mõjutab, on ühe-kahe esimese kuu põhjal väga ennatlik öelda,» rääkis Go Busi juhataja Enn Randmaa. Ta lisas, et rongid sõidavad kindlatel liinidel, millest Pärnusse jõudmine on tehtud tänu ümberistumisele ebamugavaks.

«On palju kohti, kuhu rongirööpad ei ulatu ning ka kattuvatel liinidel võib rongiga sõitmine tähendada seda, et linna jõudmiseks tuleb osta lisaks linnaliini bussipilet. Kui mõningane reisijate ümberpaiknemine toimub, siis ei pruugi nii jääda pikaks ajaks,» oli ta veendunud. Randmaa sõnul on igal uuel asjal uudistajaid ja järeleproovijaid ning kokkuvõtteid saab teha alles aasta pärast.

Go Bus teenindab reisijaid Tallinna-Pärnu, Tallinna-Rakvere ning Tallinna ja Lääne-Eesti (Haapsalu, Kuressaare, Kärdla) linnade vahelistel kaugliinidel. Olulisi muudatusi firma neil liinidel täheldanud ei ole, vähemalt mitte selliseid, mis sunniks lähiajal liine sulgema, lühendama või piletihinda märkimisväärselt muutma. Ta pakkus, et enam mõju võivad uued rongid avaldada Tallinna-Narva ning Tallinna-Tartu kaugbussiliinidele.

Randmaa sõnul ei ole firmal plaanis uusi liine avada, pigem ollakse orienteeritud olemasoleva liinivõrgu hoidmisele.

Ta leidis, et Eesti ühistranspordis on viimaste aastatega päris palju muutunud ning see on tänaseks jõudnud kõrgele tasemele. «Usun, et uute rongide tulek mõjutab Eesti ühistranspordi arengut tervikuna positiivses suunas ning kindlasti on tegu edasiminekuga. See, et tegu on riigi doteeritava valdkonnaga ning kuidas seda tehakse, on eraldi küsimus,» tõdes ta.

Mitu bussifirmat kaalub kaugliinide sulgemist, sest alates uute rongide liinile tulekust on jäänud sõitjaid vähemaks. Kuna põhiliinidel jääb piletitulu väiksemaks, mille arvelt teenindada pikemaid liine, siis jäävad lähiajal bussiühenduseta ka need piirkonnad, kus raudteed pole olemaski.

17. märts 201417. märts 2014

Vaata videoid

Facebook